Firma Google je jednou z těch, které láká umělá inteligence. Je pro ni doslova výzvou, a tak vývojáři pracují na implementaci tohoto nového vědeckotechnologického oboru do praxe. Jak by měla vypadat? Jednou z možností je automatická odpověď tzv. „botů“ na zprávy v internetové komunikaci.
Měla by zasáhnout prakticky celý Internet, od elektronické pošty až po sociální sítě. Google v současné době vyvíjí systém s názvem Reply a ten je další nástavbou technologií Google, ke kterým patří např. chytré hlasové vyhledávání. Inteligentní stroje však budou vyžadovat spoustu informací o svém majiteli, tedy budou mít přístup do databází jeho zvyklostí, denního režimu, kontaktů, kalendáře, mapy úkolů atd.
Zpočátku budou „boti“ fungovat jen omezeně, vše bude záležet na tom, jak rychle budou schopni učit se zpracovávat povely a psát smysluplné texty odpovědí. Jedním z jednoduchých příkladů je situace, kdy se na vás někdo obrátí s dotazem, kdy se vrátíte domů. Robot bude uvažovat tak, že dnes je úterý, a to býváte ve škole do 15 hodin, jezdíte domů autobusem a v tyto dny obvykle přijíždíte v 16:30. Robot vytvoří automatickou odpověď, vy ji jen schválíte a o nic jiného se nestaráte.
Vize vypadá zajímavě, společnost Microsoft se dokonce nechala slyšet, že budou umělé inteligence na Internetu do několika let naprosto běžné, a že budou běžnou součástí vybavení firem i domácností. Údajně by roboti komunikovali se zákazníky, např. hotel, restaurace nebo penzion by vyřizoval žádosti o rezervace ubytování a stravování naprosto efektivně tímto způsobem a odpadla by práce pro další sekretářky.
Prozatím se však přidržíme při zemi a budeme sledovat pouhé zkušební projekty. Jeden z nich nedopadl nejlépe, byl to robot Tav, který psal příspěvky na Twitter, a byl doslova zavalen hrubými výrazy a velmi nevybíravým slovníkem některých uživatelů. Robot ale nebyl úplně hloupý a z nadávek se poučil. Podobné formulace pak sám vysílal do virtuálního světa a šířil kolem sebe nenávist a zlobu.