Kdybyste se zeptali některých respondentů, co jim vlastně na internetovém prodeji vyhovuje, zpravidla vám odpoví, že úspora času a pohodlí. Nákup vám přivezou až pod nos a vy si zboží vyberete v pohodlí, doma, třeba se sklenicí pomerančového džusu před sebou.
Skutečná idylka je to ovšem ve chvíli, kdy vám funguje internetové připojení a kdy také naleznete obchod, který vám vyhovuje. Jestliže pomineme stabilitu připojení a nebudeme uvažovat technické závady, je volba správného obchodu tím, co vám skutečně šetří čas a mnohdy i úspory. Jak ale najít ten správný obchod a prodrat se těmi všemi konkurenty?
Vyhledávače – řekněme, že si chcete koupit domácí zdravotní pantofle. Těch opravdu kvalitních není mnoho, protože musíte dbát na celou řadu ukazatelů – na anatomickou stélku, kvalitní podešev i useň a celkově na materiál, který se pod vámi za půl roku nerozpadne. Jakmile budete tuto obuv hledat, budete zadávat do vyhledávačů klíčová slova „vyměkčená anatomická stélka“, „zdravotní domácí pantofle“ atd. A obchodníci, kterým opravdu záleží na kvalitě i na zákaznících, mívají dobře ošetřené SEO https://www.seoconsult.cz/digitalni-agentura prostřednictvím SEO konzultantů a webdesignu, protože si uvědomují, jak důležité je být ve vyhledávačích na předních pozicích.
Cenové srovnávače – pokud vám vyhledávač vyhodnotí více prodejců stejného nebo velmi podobného zboží, bude vás zajímat i celková cena včetně ceny za dopravu. Cenových srovnávačů využívají lidé již poměrně často a pravidelně a je to již součást běžného režimu internetového prodeje. Tímto lidé také apelují na prodejce, aby udržovaly koncovou cenu na podobné úrovni, i když to samozřejmě může zvýhodňovat větší prodejní řetězce. Někteří lidé však zároveň dávají přednost i tuzemské podnikatelské sféře a webům, které mají již vyzkoušené a zaběhnuté, takže tvrdit, že rozhoduje pouze cena, je mylné.